3.1.12

PEMERGIAN DATO SALLEH MAJID SATU KEHILANGAN- ALFATIHAH

Berita pemergian Dato Salleh Majid pada 02 Januari 2012 mengejutkan saya. Disebalik kesibukan membeli peralatan sekolah anak-anak dan bercuti ganti sempena tahun baru, berita tersebut menyedihkan sekali. Dato Salleh Majid bekas Presiden Bursa Malaysia yg dulunya disebut BSKL adalah antara tokoh ekonomi melayu yang faham tentang sepak terajang dan realiti kehidupan melayu khususnya dalam penguasaan kek ekonomi negara. Pandangan,curahan idea dan kupasan pelbagai isu telah dimuatkan dalam akhbar Utusan Malaysia dalam ruangan Saranan Salleh. Ruangan tersebut telah menjadi salah satu link pilihan di blog ini sejak saya mula berblog dua tahun yang lalu.
Mungkin ada yang mengatakan pemergian Salleh pasti ada pengganti umpama patah tumbuh hilang berganti. Pemergian menemui illahi adalah takdir yang pasti. Saban hari sahabat,rakan dan kenalan kita pasti akan pergi.
Apapun bagi saya pemergian salleh suatu kehilangan kerana tidak ramai tokoh ekonomi melayu yang berjaya dalam perniagaan atau pun berjaya mengurus syarikat awam/korporat  yang rajin mencurahkan idea melalui tulisan apatah lagi membukukan idea untuk tatapan orang lain dan generasi masa depan.

Sama-sama kita doakan agar roh beliau dicucuri rahmat dan di tempatkan di kalangan orang-orang yang soleh.
Al Fatihah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan