10.8.10

SELAMAT DATANG SELAMAT BERPUASA SELAMAT SEPANJANG MASA

Selamat Datang
Welcome
Mampir
ke blog KADANG-KADANG

Blog ni muncul sempena ramadan  1431H
Ramadan formal sangat sebutannya
anak saya yang kecik umur 3 tahun tak faham
sebut puasa faham sikit sebab kakak dan abangnya boleh terangkan
tanya pada abang puasa tak...puasalah jawab abang form 1 & form 4
tanya kakak darjah 4..puasalah jawab kakak...
tanya adik darjah 2 ...puasa tak ...KADANG KADANG puasa jawab adik...
teringat masa saya kecik dulu...darjah 1 dan 2...masa tu saya puasa... KADANG-KADANG tak puasa
kenangan bulan puasa ni membuat saya memilih tajuk KADANG-KADANG untuk blog ini..
Satu cite lagi...
Cite P Ramlee..1 banyak, 2 Sikit-Sikit ,3 KADANG KADANG , 4 jarang-jarang
apa ke benda tu? KAHWIN lah....
Jadi istilah KADANG-KADANG ni suka orang sebut...
Kalau tanya orang niaga di bulan puasa ni...untung ke niaga bazar ramadan ni bang?
KADANG KADANG dik...jawab peniaga...KADANG KADANG jual kuih habis KADANG KADANG tak habis...KADANG KADANG niaga..KADANG LADANG tak niaga.... KADANG KADANG kerja KADANG-KADANG tidak ..KADANG KADANG rajin...KADANG KADANG malas...
itulah wajah orang kita..
Jadi selalulah datang ke sini banyak cerita tentang kita, tentang melayu, islam dan kehidupan...
Selamat berpuasa dari saya
MOHD SABILAN BIN JAMIDIN

Saya jawa peranakan...
nama saya dalam bahasa arab lama bermaksud ...
SABIL=Jalan   AN = imbuhan AN...   MOHD=Yang Terpuji...  takkanlah perjalanan yang terpuji...tak kena tu bang...jadi PERJALANAN YANG DIRESTUI...
Tapi ingat ye... HIDUP INI SUATU PERJALANAN... BUKAN DESTINASI...
Perjalanannya di SINI  destinasinya di SANA nanti...
Banyakkanlah amar makruf kerana dunia ini adalah ladang ibadah....
.kerja itu ibadah..makan ibadah..tidur pun ibadah...tapi kenalah penuhi syarat dan tertibya...
(SABILAN kalau diterbalikkan jadi NALIBAS....itulah tercetusnya alamat blog saya ni...)
Jumpa lagi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan